روش‌های سازمان امور مالیاتی برای جلوگیری از فرار و کتمان مالیاتی
راه‌های فرار مالیاتی محدود‌تر می‌شود

روش‌های سازمان امور مالیاتی برای جلوگیری از فرار و کتمان مالیاتی

مدیرکل دفتر مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی پنج روش مختلف برای مبارزه با فرار مالیاتی و کتمان درآمدی را تشریح کرد.

به گزارش توتون صنعت به نقل از خبرگزاری فارس، وحید عزیزی در مورد پویشی که برخی مخاطبان خبرگزاری فارس با عنوان نظارت دقیق بر فرارهای مالیاتی نوشتهاند، گفت: عمده کار سازمان امور مالیاتی برای جلوگیری از فرار مالیاتی، تحقق عدالت مالیاتی است. در این زمینه یکی از روشها افزایش کیفیت رسیدگی به پرونده مالیاتی افراد است که با استفاد از دادهها و اطلاعات متقن، مالیات واقعی از آنها وصول شود.

وی افزود: روش دوم شناسایی مودیان جدید در راستای عدالت مالیاتی است که این افراد قبلاً پرونده مالیاتی نداشتند و در دو سال اخیر بیش از 2.4 میلیون مؤدی جدید شناسایی و ثبتنام شدهاند. مدیرکل دفتر مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی، روش سوم مقابله با فرار مالیاتی را استفاده از الگوهای هوشمند در شناسایی از فرار مالیاتی و همچنین شرکتهای مشکوک به شرکت کاغذی و صوری عنوان و تصریح کرد: متوقف کردن فعالیت شرکتهای کاغذی و شناسایی ثروتمندانی است که درآمد و نشانه ثروت دارند، اما پرونده مالیاتی متناسب با آن ندارند.

عزیزی در مورد افرادی که برای کار تجاری از حساب بانکی اجارهای استفاده میکنند، گفت: علاوه بر این روشها برای جلوگیری از فرار مالیاتی مبارزه ی مصداقی هم داریم، از جمله حسابهای اجارهای یا حسابهای شخصی که مشکوک به فعالیت تجاری هستند که با اطلاعات بانک مرکزی و تراکنشهای بانکی حسابهای مشکوک به فعالیت تجاری شناسایی میشوند. وی پنجمین روش مبارزه را این گونه گفت که در مواردی که مشکوک به فرار مالیاتی باشند، بازدید میدانی از طریق گزارشهای مردمی و سامانه سوتزنی در سازمان امور مالیاتی انجام میشود که هم مصداقهای کلان و هم مصداقهای کوچک در این زمینه وجود دارند، به گونهای که سال گذشته پس از گزارشهای مردمی، 1500 مورد بازدید از مطبهای پزشکان در زمینه تخلف و عدم استفاده از کارتخوان انجام شد و پرونده این تعداد افراد به نظام پزشکی ارجاع شد.

مدیرکل دفتر مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی، در مورد اینکه آیا صرف ارائه اظهارنامه میتواند به مالیات عادلانه ختم شود، عنوان کرد: سیاست سازمان مالیاتی حرکت به سمت دادههای بانکی و سایر دادهها که از دستگاههای مختلف دریافت میکند، است. در این زمینه براساس ماده 169 مکرر و مواد 230 و 231 قانون مالیاتهای مستقیم، دادههای مختلف از دستگاههای مختلف وصول و براساس آن تصمیمگیری میشود.

به اساس همین گزارش برخی مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت پویشی با عنوان «نظارت دقیق بر فرارهای مالیاتی ضروری است» خواستار پاسخگویی مسئولان مربوطه شدند.

 


خبرهای مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

تازه ترین‌ها

سامانه جامع اما مانع تجارت ؟!

رشد 90 درصدی فروش شرکت دخانیات ایران در 6 ماهه اول سال جاری

اخبار و وقایع بازار سیگار مولوی تهران

شرکت دخانیات ایران در مسیر مهار بحران

کشفیات شهریور‌ماه قاچاق سیگار

مصوبه‌ای برای توزیع و چالشی برای تولید محصولات دخانی

اخبار بین‌الملل

مصوبه انتقال مؤسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد (سهامدار عمده شرکت دخانیات ایران ) به صندوق بازنشستگی کشوری

اخبار بین الملل مرداد ماه

نوسازی خطوط تولید و توسعه صادرات توتون در گلستان

مقررات و ضوابط ناظر بر توزیع و فروش کالای دخانی (به ترتيب تاريخ تصويب)

عملکرد مرکز برنامه ریزی، ساماندهی و نظارت بر امور دخانیات

تمامی مطالبات کشاورزان توتون کار از شرکت دخانیات ایران پرداخت شد

افزایش قاچاق با افزایش مالیات کالاهای دخانی

آسیب شناسی صنعت دخانیات ایران

تاریخچه ای از صنعت دخانیات ایران

کشفیات مرداد ماه قاچاق سیگار

نقش مغفول وزارت جهاد کشاورزی در امور حاکمیتی محصول توتون

توسعه همکاری ها و بهره گیری از ظرفیت های متقابل

چه عواملی بر کیفیت برگ توتون تاثیر گذار است؟

تمرکز زدایی و بهره برداری از ظرفیت استان ها در تأمین مواد اولیه صنعت دخانیات در دستور کار است

باید واقعیت اقتصادی صنعت دخانیات رابپذیریم و برای آن، برنامه ریزی و سیاستگذاری علمی و واقع گرایانه داشته باشیم

آتاناس زافیروپولوس موسس مرکز تحقیقات و آموزش تیرتاش ( 1358ـ1315)

مدیریت تلفیقی بیماری ساق سیاه توتون

مشخصات انواع سیگارت