روش‌های سازمان امور مالیاتی برای جلوگیری از فرار و کتمان مالیاتی
راه‌های فرار مالیاتی محدود‌تر می‌شود

روش‌های سازمان امور مالیاتی برای جلوگیری از فرار و کتمان مالیاتی

مدیرکل دفتر مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی پنج روش مختلف برای مبارزه با فرار مالیاتی و کتمان درآمدی را تشریح کرد.

به گزارش توتون صنعت به نقل از خبرگزاری فارس، وحید عزیزی در مورد پویشی که برخی مخاطبان خبرگزاری فارس با عنوان نظارت دقیق بر فرارهای مالیاتی نوشتهاند، گفت: عمده کار سازمان امور مالیاتی برای جلوگیری از فرار مالیاتی، تحقق عدالت مالیاتی است. در این زمینه یکی از روشها افزایش کیفیت رسیدگی به پرونده مالیاتی افراد است که با استفاد از دادهها و اطلاعات متقن، مالیات واقعی از آنها وصول شود.

وی افزود: روش دوم شناسایی مودیان جدید در راستای عدالت مالیاتی است که این افراد قبلاً پرونده مالیاتی نداشتند و در دو سال اخیر بیش از 2.4 میلیون مؤدی جدید شناسایی و ثبتنام شدهاند. مدیرکل دفتر مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی، روش سوم مقابله با فرار مالیاتی را استفاده از الگوهای هوشمند در شناسایی از فرار مالیاتی و همچنین شرکتهای مشکوک به شرکت کاغذی و صوری عنوان و تصریح کرد: متوقف کردن فعالیت شرکتهای کاغذی و شناسایی ثروتمندانی است که درآمد و نشانه ثروت دارند، اما پرونده مالیاتی متناسب با آن ندارند.

عزیزی در مورد افرادی که برای کار تجاری از حساب بانکی اجارهای استفاده میکنند، گفت: علاوه بر این روشها برای جلوگیری از فرار مالیاتی مبارزه ی مصداقی هم داریم، از جمله حسابهای اجارهای یا حسابهای شخصی که مشکوک به فعالیت تجاری هستند که با اطلاعات بانک مرکزی و تراکنشهای بانکی حسابهای مشکوک به فعالیت تجاری شناسایی میشوند. وی پنجمین روش مبارزه را این گونه گفت که در مواردی که مشکوک به فرار مالیاتی باشند، بازدید میدانی از طریق گزارشهای مردمی و سامانه سوتزنی در سازمان امور مالیاتی انجام میشود که هم مصداقهای کلان و هم مصداقهای کوچک در این زمینه وجود دارند، به گونهای که سال گذشته پس از گزارشهای مردمی، 1500 مورد بازدید از مطبهای پزشکان در زمینه تخلف و عدم استفاده از کارتخوان انجام شد و پرونده این تعداد افراد به نظام پزشکی ارجاع شد.

مدیرکل دفتر مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی، در مورد اینکه آیا صرف ارائه اظهارنامه میتواند به مالیات عادلانه ختم شود، عنوان کرد: سیاست سازمان مالیاتی حرکت به سمت دادههای بانکی و سایر دادهها که از دستگاههای مختلف دریافت میکند، است. در این زمینه براساس ماده 169 مکرر و مواد 230 و 231 قانون مالیاتهای مستقیم، دادههای مختلف از دستگاههای مختلف وصول و براساس آن تصمیمگیری میشود.

به اساس همین گزارش برخی مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت پویشی با عنوان «نظارت دقیق بر فرارهای مالیاتی ضروری است» خواستار پاسخگویی مسئولان مربوطه شدند.

 


خبرهای مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

پربازدیدها

تازه ترین‌ها

سهم سیگاری‌ها از درآمدهای مالیاتی دولت بیش از سهم تمامی شرکت‌ها، مؤسسات و بانک‌های دولتی

سال ۱۴۰۳، سال «جهش تولید با مشارکت مردم»

بخشنامه حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد

ملی شدن صنعت نفت و واقعیت‌های موجود

توتون صنعت در سالی که گذشت، چه نوشت؟

صنعت د‌خانیات ایران و هوش مصنوعی

لزوم تد‌وین ضوابط اختصاصی نظارت بر ترانزیت کالای د‌خانی

سرنخ‌ قاچاق د‌خانیات به ایران د‌ر «سرنخ»

کیسه‌های نیکوتین چیست؟ و د‌ر واقع آیا برای شما بهتر از سیگار هست؟

کنوانسیون مبارزه با تجارت غیرقانونی به پایان رسید‌

کاهش فروش سیگارهای سنتی و افزایش تقاضای سیگارهای الکترونیک د‌ر کره‌جنوبی

تجزیه‌ و تحلیل صنعت جهانی دخانیات در سال 2023

بازار سیگار نظارت موثر ندارد 450 میلیون دلار ارزش کالای دخانی قاچاق

صنعت د‌خانیات ایران د‌ر سالی که گذشت

5253 میلیارد تومان تنها بخشی از مالیات دخانیات تا پایان بهمن ماه امسال

آثار سیگارهای الکترونیکی بر سلامت

سلیمانیه عراق، کانون تولید تنباکوی تقلبی

خیلی نگران آینده صنعت هستیم

برنامه راهبرد‌ی برای صنعت د‌خانیات ایران

زمزمه‌های افول یک بنگاه بزرگ اقتصادی دیگر

مراکز آموزشی تا شعاع 100 متری از عرضه و استعمال مواد دخانی پاکسازی می‌شوند

دخانیات هم سرطان‌زاست، هم پرونده‌زا

شرکت دخانیات ایران با مولدسازی املاک نامولد از زیان خارج می‌شود

عوارض ومالیات‌ها و عدم تخصیص ارز عامل افزایش قیمت دخانیات و رونق قاچاق

دستگیری باند حرفه‌ای قاچاق سیگار و تنباکو در قم