دستاوردهای شرکت دخانیات در نمایشگاه ایران اکسپو
مشاور مدیرعامل شرکت دخانیات تشریح کرد؛

دستاوردهای شرکت دخانیات در نمایشگاه ایران اکسپو

صفا قائم‌مقامی؛ مشاور مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در امور بین‌الملل ضمن تشریح دستاوردهای حضور این شرکت در ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، از انعقاد چند تفاهم‌نامه با هیئت‌ها و تجار خارجی در این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش توتون صنعت به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بینالملل شرکت دخانیات، صفا قائممقامی، ضمن ارائه گزارشی از توانمندیهای صادراتی قدیمیترین شرکت دخانی در خاورمیانه، به تشریح دستاوردهای حضور این شرکت در ششمین نمایشگاه بینالمللی توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران (iran expo 2024) پرداخت.

مشاور مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در امور بینالملل، با اشاره به روند واگذاری سهام شرکت دخانیات اظهار کرد: در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی، بخشی از سهام شرکت دخانیات ایران با بیش از یک قرن تجربه ارزشمند در زمینه تولید سیگار، فیلتر، بسته بندی و عمل آوری توتون و تنباکو از سوی سازمان خصوصی سازی به مؤسسه صندوق و حمایت بازنشستگی کارکنان فولاد واگذار شد.

قائممقامی با بیان اینکه این شرکت با بهرهگیری از دانش روز و مراکز تحقیقاتی تابعه در خصوص کشت، عمل آوری و آماده سازی انواع توتونهای شرقی و غربی در استانهای گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان غربی و کردستان با ظرفیت تقریبی بیش از 6000 تن در سال فعالیت میکند که از نوع توتونهای بارلی و باسما میباشند. یادآور شد: مرکز تحقیقات تیرتاش از مدرنترین مراکز پژوهشی و تحقیقاتی توتون دنیاست که در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و بومیسازی محصول نهایی در مازندران فعالیت دارد. 

وی در بخش دیگری از این گفتوگو، به رویکرد مدیرعامل و هیئت مدیره این شرکت در دوره اخیر مبنی بر تمرکز بر بازارهای بینالمللی و شناخت جامعه هدف در خارج از کشور اشاره کرد و گفت: در کنار این امر، توجه به جذب سرمایه برای افزایش ظرفیت تولید محصول با هر یک از روشهای «bot» و «joint venture» و تجاریسازی محصولات دانش بنیان، تولید مشترک سیگار در سایزهای مختلف، صادرات، ارائه خدمات مشاوره و کارشناسی فنی در خصوص راهاندازی و نگهداری کارخانجات تولید سیگار و نیز ارائه خدمات تخصصی تحقیقاتی و آزمایشگاهی با طراحی و مهندسی محصولات دخانی از جمله مواردی است که مدیران این شرکت قدیمی بر آن متمرکز شده و در حال برنامهریزی هستند.

ایشان در ادامه نگاهی به ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران (iran expo 2024) داشت و حضور در آن را فرصتی بزرگ برای شرکت دخانیات به منظور باز تعریف و بازمعرفی و نمایش توانمندیهای خود به شرکتکنندگان از کشورهای مختلف بیان کرد.

قائممقامی با اعلام اینکه توفیقات خوبی در این نمایشگاه برای شرکت دخانیات ایران حاصل شد، از انقعاد تفاهم نامههای تجاری با تعدادی از کشورها و تجار بزرگ حاضر خبر داد.

مشاور مدیرعامل شرکت دخانیات، توسعه صادرات غیرنفتی را از لوازم تحقق شعار سال یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» عنوان کرد و یادآور شد: چنین نمایشگاههای تخصصی موجب افزایش سهم ایران در بازارهای صادراتی، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کشور میشود. در کنار آن این امکان را به تأمینکنندگان مواد اولیه میدهد تا ضمن معرفی خود، به تنوعبخشیدن به منابع تأمین داخلی و خارجی شرکت دخانیات کمک کنند و شرکت دخانیات نیز با حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی به دنبال تحقق این مهم است.

وی نگاهی آماری به نمایشگاه اکسپوی سال جاری داشت و با بیان اینکه در این نمایشگاه شرکتکنندگانی از 5 قاره، بیش از 80 کشور و نیز دو هزار تاجر حضور داشتند، افزود: غرفه شرکت دخانیات ایران، روزهای شلوغی را پشت سر گذاشت هیئتهای مختلفی از کشورهای همسایه و حتی کشورهای اروپایی در این غرفه حضور یافنتد و نسبت خرید محصولات دخانی به ویژه محصولات دانشبنیان ما ابراز علاقه کردند.

قائممقامی در پایان تصریح کرد: در 5 روز برپایی نمایشگاه صرفاً میزبان هیئتها و تجار خارجی نبودیم و سعی کردیم حضور فعالانهتری داشته باشیم و بدین منظور در غرفه اتاق بازرگانی ایران حضور یافتیم و تعاملاتی با اتاقهای بازرگانی مشترک ایران با کشورهای؛ پاکستان، افغانستان، ونزوئلا، قزاقستان، چین، روسیه، افریقا، استرالیا، ارمنستان، ویتنام، ترکنمستان و... داشتیم و توانمندیهای خود را ارائه کردیم و طبق توافقات بنا شد آنها نیز اقدام به بازارسنجی در کشور خود نسبت به محصولات ما داشته باشند تا در ادامه امکان انجام صادرات فراهم گردد.

 


خبرهای مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

محرم

پربازدیدها

تازه ترین‌ها

دولت آتی و چالش‌های پیش رو

اردیبهشت ماه پرکار نیروی انتظامی

بازار ویپ در ایالات متحده به 2.67 میلیارد دلار رسید

حاشیه بافی‌های خاتوتون سلطنه

یک هزار تنباکو کار اصفهانی از کار بیکار شدند

پیشنهاد جریمه ۱۰۰ میلیونی برای تخلفات تبلیغاتی

BAT همچنان متعهد به آینده بدون دود است

سیگار هم برای شما ضرر دارد و هم محیط‌زیست

نقش دخانیات در اقتصاد تایلند

دوگانه صنعت دخانیات -سلامت؛ ضرورت‌ها و ابعاد مغفول

نهادینه‌سازی فرهنگ بدون دخانیات در پایانه‌ و سراهای محلات

صرافی‌های غیرمجاز، منبع تامین پول سیگار قاچاق

اظهارات متناقض درباره سطح زیر کشت توتون در ایران

پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی و اعلام عزای عمومی در پی شهادت‌ رئیس‌جمهور و همراهان گرامی ایشان

حادثه برای رئیس جمهور

آیت‌ا... رئیسی و تیم همراه به شهادت رسیدند

روزشمار هفته ملی بدون دخانیات سال ۱۴۰۳ اعلام شد

امضا تفاهم نامه همکاری مشترک بین استانداری گلستان و شرکت دخانیات ایران

نهضت تنباکو، نخستین جنبش سراسری مردم علیه استبداد + فیلم

جنبش تنباکو؛ نخستین و گسترده‌ترین جنبش مردمی علیه استبداد

انتصاب مسعود حشمتی پور به عنوان مشاور وزیر و رئیس مرکز طراحی ، توسعه و راهبری سامانه های جامع وزارت صمت

اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به محصولی که نمی‌توان به آن اعتماد کرد!

«ساعت شش صبح خدا بخیر کنه» !!!

دستاوردهای شرکت دخانیات در نمایشگاه ایران اکسپو

قاچاق چند میلیون دلاری سیگار ناسالم